۸٫۷۱۷
۰٫۰۰۰
۰٫۳۴۵
۰٫۵۴۸
هماهنگی درونی
۳٫۶۷۲
۱۴٫۷۷۰
۰٫۰۰۰
۰٫۵۸۲
۰٫۷۶۲
توسعه خدمات
۳٫۷۱۵
۱۵٫۵۹۱
۰٫۰۰۰
۰٫۶۲۴
۰٫۸۰۶
عملکرد بازاریابی
۳٫۷۵۰
۱۵٫۱۹۴
۰٫۰۰۰
۰٫۶۵۲
۰٫۸۴۷
میانگین دیدگاه پاسخدهندگان در بعد مشتریگرایی ۴٫۱ بدست آمده است که بزرگ تر از حد وسط طیف لیکرت است. مقدار معناداری نیز ۰۰۰/۰ به دست آمده که کوچک تر از سطح خطای ۰۵/۰ است. بنابراین میانگین مشاهده شده معنادار است. مقدار آماره t نیز ۲۷٫۰۵۴ به دست آمده است که از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگ تر است. هم چنین هر دو کران بالا و پائین فاصله اطمینان مقداری بزرگتر از صفر بوده (مثبت) و ادعای آزمون تائید می شود. به استناد هریک از این یافتههای آماری با اطمینان ۹۵% می توان گفت: مشتریگرایی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
میانگین دیدگاه پاسخدهندگان در بعد رقیبگرایی ۳٫۴۴۶ به دست آمده است که بزرگ تر از حد وسط طیف لیکرت است. مقدار معناداری نیز ۰۰۰/۰ بدست آمده که کوچک تر از سطح خطای ۰۵/۰ است بنابراین میانگین مشاهده شده معنادار است. مقدار آماره t نیز ۸٫۷۱۷ به دست آمده است که از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگ تر است. هم چنین هر دو کران بالا و پائین فاصله اطمینان مقداری بزرگتر از صفر بوده (مثبت) و ادعای آزمون تائید می شود. به استناد هریک از این یافتههای آماری با اطمینان ۹۵% می توان گفت: رقیبگرایی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
میانگین دیدگاه پاسخدهندگان در بعد هماهنگی درونی ۳٫۶۷۲ بدست آمده است که بزرگ تر از حد وسط طیف لیکرت است. مقدار معناداری نیز ۰۰۰/۰ به دست آمده که کوچک تر از سطح خطای ۰۵/۰ است بنابراین میانگین مشاهده شده معنادار است. مقدار آماره t نیز ۱۴٫۷۷ به دست آمده است که از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگتر است. هم چنین هر دو کران بالا و پائین فاصله اطمینان مقداری بزرگتر از صفر بوده (مثبت) و ادعای آزمون تائید می شود. به استناد هریک از این یافتههای آماری با اطمینان ۹۵% می توان گفت: هماهنگی درونی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
میانگین دیدگاه پاسخدهندگان در بعد توسعه خدمات ۳٫۷۱۵ به دست آمده است که بزرگتر از حد وسط طیف لیکرت است. مقدار معناداری نیز ۰۰۰/۰ به دست آمده که کوچک تر از سطح خطای ۰۵/۰ است بنابراین میانگین مشاهده شده معنادار است. مقدار آماره t نیز ۱۵٫۵۹۱ به دست آمده است که از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگتر است. هم چنین هر دو کران بالا و پائین فاصله اطمینان مقداری بزرگتر از صفر بوده (مثبت) و ادعای آزمون تائید می شود. به استناد هریک از این یافتههای آماری با اطمینان ۹۵% می توان گفت: توسعه خدمات در وضعیت مطلوب قرار دارد.
میانگین دیدگاه پاسخدهندگان در بعد عملکرد بازاریابی ۳٫۷۵ به دست آمده است که بزرگتر از حد وسط طیف لیکرت است. مقدار معناداری نیز ۰۰۰/۰ به دست آمده که کوچک تر از سطح خطای ۰۵/۰ است بنابراین میانگین مشاهده شده معنادار است. مقدار آماره t نیز ۱۵٫۱۹۴ به دست آمده است که از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگتر است. هم چنین هر دو کران بالا و پائین فاصله اطمینان مقداری بزرگتر از صفر بوده (مثبت) و ادعای آزمون تائید می شود. به استناد هریک از این یافتههای آماری با اطمینان ۹۵% می توان گفت: عملکرد بازاریابی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
فصل پنجم: بحث و تفسیر و نتیجهگیری و جمعبندی
۵-۱- مقدمه
شاید یکی از مهم ترین بخش های یک تحقیق فصل نتایج و پیشنهادات آن باشد. بیشتر کوشش هایی که در فرایند تحقیق صورت می گیرد، در واقع برای دستیابی به نتایج و پیشنهادات تحقیق است، چرا که هدف از انجام تحقیق یافتن راه حل برای مشکلاتی است که وجود دارند و یا در طی تحقیق و پژوهش بروز می کنند و شناسایی می شوند. گاهی این مشکلات هزینه و انرژی زیادی در جامعه هدر داده و کارایی و اثربخشی را کاهش می دهند و مانع رسیدن به نتایج مورد نظر و ارزشمند می گردند.
در این فصل با توجه به نتایج آماری استخراج شده، به نتیجه گیری، تحلیل و مقایسه داده های برآورد شده و هم چنین پیشنهاداتی برای محققین بعدی ارائه می شود.
۵-۲- نتیجه گیری از ادبیات تحقیق
محقق در تدوین چارچوب تئوری این پژوهش از مبانی تئوری و نظری پژوهش استفاده نموده که برگرفته از اندیشه ها و نظریات صاحب نظران و اندیشمندان و دانشمندان علم مدیریت است .
با نگاهی اجمالی به مطالب فوق به اهمیت هرچه بیشتر عملکرد بازاریابی در صنعت هتلداری پی برده، و این که پیرامون موضوع عملکرد در غرب به ویژه در دو دهه اخیر مطالعات زیادی انجام شده است و کارشناسان علوم رفتاری درباره مقوله مذکور به تفصیل سخن گفته و مطلب نوشته اند، با این وجود پژوهش های اندکی پیرامون رابطه بین الگوی بازارگرایی و توسعه خدمات جدید و عملکرد بازاریابی صورت گرفته است. در نتیجه این پژوهش با تکیه بر مطالب فوق و تئوری های صورت گرفته به بررسی رابطه بین توسعه خدمات جدید، گرایش بازار و عملکرد بازاریابی می پردازد .
۵-۳- خلاصه ای از آزمون فرضیه ها
پس از دسته بندی و نمره گذاری داده های خام و معنا بخشیدن به آن ها، شاخص های متغیر ها محاسبه شده و بر اساس شاخص های گروه نمونه، فرضیه های تحقیق با بهره گرفتن از فنون آمار استنباطی آزمون شده و درباره جامعه آماری استنباط به عمل آمده است. کلیه آزمون ها به کمک نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجام شده است.
۵-۴- نتایج حاصل از توصیف داده ها
همان گونه که در جدول (۴-۱) بیان شد، از بین ۱۲۵ نفر پاسخگو، ۳۱٫۲۰ درصد پاسخدهندگان زن و ۶۸٫۸ درصد آن ها مرد بودهاند.
همان گونه که در جدول (۴-۲) گفته شد، ۲۵٫۶ درصد پاسخگویان دارای سن کمتر از ۳۰ سال، ۳۵٫۲ دارای سن ۳۰ تا ۴۰ سال، ۲۸٫۸ درصد افراد دارای سن یین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۰٫۴ درصد آن ها بیش تر از ۵۰ سال سن دارند.
همان طور که در جدول (۴-۳) بیان شد، ۸ درصد پاسخ دهندگان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و کمتر، ۲۶٫۴ درصد پاسخ دهندگان دارای مدرک تحصیلی کاردانی، ۵۰٫۴ درصد پاسخ دهندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و ۱۵٫۲ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بوده اند.
با توجه به جدول (۴-۵) معلوم گردید که هتل محل کار پاسخگویان ۱۶٫۸۰ درصد هتل اوین، ، ۲۴ درصد هتل استقلال، ۳۲ درصد هتل آزادی و ۱۱٫۲ درصد هتل کوثر تهران می باشد.
۵-۴- نتایج حاصل از تحلیل استنباطی داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش
فرضیه ۱: بین جهت گیری بازار و توسعه خدمات جدید رابطه وجود دارد.
پس از بررسی فرضیه اول معلوم گردید که بین جهت گیری بازار و توسعه خدمات جدید در هتل پارسیان تهران رابطه معنادار مثبتی وجود دارد. بارعاملی استاندارد تاثیر بازارگرایی بر توسعه خدمات جدید ۷۴/۰ بدست آمده است که مقدار متوسطی است. مقدار آماره t نیز ۲۴/۷ بدست آمده است که از ۹۶/۱ بزرگتر بوده و نشان میدهد همبستگی مشاهده شده معنادار است.